Adverteren op Google met een klein budget, het is absoluut mogelijk!

Wat horen we vaak?


Wat we vaak horen als we in gesprek zijn met startende ondernemers is dat Google Ads geld kost. Daar is natuurlijk ook niks aan gelogen. Een wat kleinere of startende ondernemer werkt nou eenmaal met minder budget en dan zijn de advertentiekosten in veel gevallen een relatief groot obstakel.

Fotoshoot september 2022 bespreking Jip met Yannick

Betekent dit dan dat adverteren met een klein budget niet mogelijk is? Nee. Het voordeel van Google Ads is wat ons betreft dat het op korte termijn ook meteen wat oplevert.


Zo zie je snel of er potentie in zit of dat het wellicht pas op een later moment van waarde is voor jouw bedrijf.


Hoe we met een maandbudget van ongeveer €100 meer dan €3000 omzet realiseerde.


Het concept van adverteren met een klein budget hebben we ook voorgelegd aan een klant waarvan wij eind september het Google Ads account van hebben overgenomen.


Het doel: Met een klein budget een zo hoog mogelijke Return On Ad Spend (ROAS)


Met deze mooie kans zijn we natuurlijk goed aan de slag gegaan! Hieronder zie je de statistieken van deze campagne.

  • Totale kosten: €115,95

  • Aantal conversies: 11 (in dit geval dus 11 orders)

  • Totale omzet uit Google Ads: €3.112,10

  • Omzet per uitgegeven euro: €26,84

Hoe deze drie campagnes individueel hebben gepresteerd is als volgt:




Hoe zorg je er nu voor dat je ook deze resultaten behaald?


Om tot deze statistieken te komen is het belangrijk te vermelden dat het altijd beter is om te starten met een wat hoger budget. Waarom? Dat geeft simpelweg meer mogelijkheden om te testen, en meten dat is weten! Zeker in dit geval.


Drie belangrijke punten waardoor je ook deze resultaten kunt behalen:

  • Kijk goed naar wie je doelgroep echt is en waar je deze kunt bereiken. Door bijvoorbeeld in Google Analytics data te analyseren en de zoekwoord planner van Google te gebruiken.

  • Koppel je doelgroep aan de juiste producten. Natuurlijk allemaal op basis van data die je hierboven hebt verkregen.

  • Kies vervolgens de strategie die past bij welk doel je wil bereiken. In dit geval: Meer orders met een gelimiteerd budget!

Benieuwd naar een uitgebreid stappenplan? Volgende week gaan we hier verder op in!

Leuk die omzet, wat nu?


Voor nu, schalen! Het belangrijkste begrip voor elke ondernemer die wil groeien.


Deze ROAS is een mooie momentopname die we graag met jullie delen om te laten zien dat je ook met een klein budget flinke resultaten kunt behalen. Nu we kunnen stellen dat we de juiste strategie hanteren, kunnen we gaan opschalen met het budget.


Wat we jullie als belangrijkste tip mee willen geven, is dat wanneer je advertenties live staan je niet achterover kunt leunen. Je moet constant optimaliseren en monitoren.


Ben je met jouw bedrijf nu ook op zoek naar deze resultaten? Of weet je nou eenmaal niet waar je moet beginnen maar zie je wel potentie? Plan hieronder een digitale kop koffie. Helpen we jou groeien!