
Van bezoekers klanten maken door conversie optimalisatie!
Wat is conversie optimalisatie?
Bezoekers komen op je website maar kopen je product niet? Hoe kan dat eigenlijk? Wat doen mensen op je website en waar liggen knelpunten. Conversie optimalisatie is het optimaliseren van deze reis van bezoekers om ze te sturen richting een conversie. De investering die ervoor kan zorgen dat je met hetzelfde aantal bezoekers meer om kunt zetten.
Hoe gaan we aan de slag? Stap 1: Data
Data is de basis voor het verbeteren van je conversie. Staan alle datastromen goed ingesteld? Heb je tools geïnstalleerd om gedrag op je website te meten? Heb je user tests gedaan? Eerst gaan we dus data verzamelen.
Hoe gaan we aan de slag? Stap 2: Analyse
De data die je hebt verzameld moet geanalyseerd worden om tot concrete verbeterpunten te komen. Zijn er knoppen die bezoekers niet zien? Is je pagina te lang en lezen mensen de punten die volgens jouw belangrijk zijn niet? Al deze vragen komen langs om tot concrete verbeterpunten te komen.
Hoe gaan we aan de slag? Stap 3: Aanpassen
Je hebt nu conclusies getrokken vanuit de data die je hebt verzameld. Het is dus belangrijk dat je nu actie onderneemt. Met al die verschillende CMS systemen en plug-ins zie je al gauw de bomen door het bos niet meer. Daar zijn wij natuurlijk expert in! Daarna gaan we de zichtbare verbetering meten!
De voordelen op een rijtje.
-
Meer omzet met het zelfde aantal bezoekers.
-
Bespaar een hoop geld in extra en onnodig adverteren.
-
Bied je bezoekers een betere shop ervaring.
-
Speel in op de behoefte van bezoekers door middel van data.