Succesvol adverteren op Google Ads, das toch niet moeilijk?

Succesvol adverteren op Google Ads, das toch niet moeilijk?

Een campagne opzetten, zo gepiept. Even Googlen hoe dat moet, YouTube filmpje erbij en gaan met die banaan. Waarom nog een ads specialist gebruiken? Nou hierom!

 

Een campagne opzetten, dan begint het spelletje pas.

Vanuit de praktijk zien we vaak dat ondernemers druk zijn met van alles en nog wat. Marketing, sales, advertenties, boekhouding, voorraad en nog 1000 andere dingen. Google Ads is helaas geen activiteit die je opzet en kunt vergeten. Nou zijn het juist die uren die vaak ontbreken.

Hierdoor renderen advertenties niet, zijn de campagnes niet schaalbaar of zijn er andere problemen. Een ads specialist is daarbij jouw stok achter de deur. Iemand die fulltime bezig is met het monitoren, optimaliseren en aanpassen van campagnes is. Maar wat houd dat nou eigenlijk in?

Optimalisatie

Het optimaliseren van de campagnes klinkt nog redelijk vaag, het zou van alles kunnen betekenen. Van basisoptimalisaties zoals zoekwoorden uitsluiten tot meer geavanceerde punten zoals biedingen verhogen om je vertoningspercentage te vergroten. Hieronder staan 10 standaard optimalisaties waar wij altijd op letten.

  1. Een uitstekende advertentie kwaliteit

  2. Slecht presterende locaties uitsluiten

  3. De focus leggen op winnende producten

  4. Gebruik maken van Feed Only asset groups

  5. Het retargeten van alleen recente bezoekers

  6. Biedingen aanpassen o.b.v. prestaties

  7. Slecht presterende segmenten uitsluiten

  8. Negatieve dynamische advertentie targets

  9. Slecht presterende producten uitsluiten

  10. Het gebruik maken van concurrenten en negatieve zoekwoord lijsten

Er zijn zeker nog meerdere punten waar een ads specialist op let. Hier zouden we een boek mee kunnen vullen, maar deze standaardoptimalisaties geven je een idee.

Meer Data

Wanneer je bent gestart met Google Ads maak je advertentiekosten. Voor deze kosten krijg je data terug in de vorm van klikken, vertoningen en conversies. Deze data kan je analyseren om vervolgens je conclusies te trekken. Maar als bedrijf ben je gelimiteerd in het aantal accounts waarin je data binnen krijgt.

Een gespecialiseerd bureau ontvangt daarentegen data van meerdere accounts. Wanneer je als specialist dus bijvoorbeeld ziet dat een bepaalde strategie ontzettend goed werkt voor het ene bedrijf kan je deze strategie ook toepassen voor andere bedrijven.

Daarnaast sparren de specialisten vaak onderling met elkaar en met andere gespecialiseerde bureaus over verschillende vraagstukken. Op deze manier blijven de specialisten continu op de hoogte van trends en ontwikkelingen binnen Google Ads.

Tijd en focus

Zoals eerder genoemd is een ondernemer met ontzettend veel punten tegelijk bezig. Een ads specialist is daarentegen maar met 1 ding bezig, Google Ads.

Binnen Google Ads zijn de specialisten altijd bezig met campagnes maken, analyseren en optimaliseren. Hier zit nou eenmaal veel tijd in. Maar wanneer je de campagnes optimaal wil laten presteren is het belangrijk om deze tijd daar ook in te steken. Anders geef je geld uit aan advertenties maar krijg je er niet het maximale voor terug. Wanneer je deze tijd niet hebt is het een verstandige optie om Google Ads uit te besteden.

Het uitbesteden zal je ontzettend veel tijd schelen, tijd die je vervolgens volledig in je business kan steken. Tijd besparen is dus niet het enige voordeel. De focus van je dagelijkse activiteiten komt ook meer op kern van je bedrijf komen te liggen. Je bent steeds minder bezig met de uitvoerende taken en veel meer bezig op strategisch vlak de lijntjes uitzetten. En dat is waar elke ondernemer heen wil groeien toch?

Tot slot

Ben je benieuwd of het voor jouw bedrijf relevant kan zijn om gebruik van Google Ads te gaan maken of om het uit te besteden dan plannen we graag een koffiemomentje met jou in.