top of page

Diensten of producten voor de winter? Dan moet je nu actie ondernemen!

Heb je een seizoensgebonden product of dienst deze winter? Bijvoorbeeld het verkopen van kerstbomen. Dan moet je nu actie ondernemen! Met dit stappenplan ben je precies op tijd om de vruchten te plukken van je input!


4 maanden van tevoren: Hoe staat je website of webshop ervoor?

Je website of webshop is het centrale punt in je online marketing strategie. Leads vullen formulieren in op jouw website of kopen een product via jouw webshop. Met je online marketing strategie leid je mensen naar deze plek. Dan moet de basis van je online bedrijf wel goed staan. Check daarom het volgende:

  • Kun je alle datastromen meten die belangrijk zijn? Zoals Google Analytics 4, Search Console en wellicht Hotjar.

  • Is je website of webshop conversiegericht?

  • Trek de aandacht van jouw doelgroep. Speel in met leuke content om jouw doelgroep te verassen.

Pff, wat was dat allemaal ook alweer en hoe pak ik dat goed aan? We leggen het hier gemakkelijk voor je uit!


SEO: Begin met het uitvoeren van je SEO-strategie.

Geef jouw product of dienst een boost in de zoekresultaten. Investeer in een sterke SEO-strategie. Doe keywordonderzoek en optimaliseer jouw website met relevante zoekwoorden, blogs en vergeet de lokale optimalisaties niet!


Met een solide SEO-aanpak vergroot je de online zichtbaarheid, trek je meer organisch verkeer aan en behaal je meer succes tijdens het seizoen. Zet de eerste stap en maak je klaar om te domineren in de zoekresultaten!


Begin van het seizoen: Gebruik social media en zet kracht bij met Google Ads.

Nu het seizoen van start gaat, is het tijd om jouw aanwezigheid op social media te versterken en de kracht van Google Ads te benutten. Maak gebruik van platforms zoals Facebook, Instagram en zelfs TikTok om jouw seizoensgebonden aanbod te promoten.

Ook is het belangrijk om met Google Ads gericht te adverteren. Om zo je zichtbaarheid te vergroten voor mensen die écht op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Bereid je voor op een succesvol seizoen door gebruik te maken van deze krachtige digitale marketingtools!


"Die ads, werken die nou echt?" Stiekem zien we alle ads voorbij komen al willen we het zien of niet. Zo gebruiken veel bedrijven Google Ads om meer klanten te bereiken, net zoals Mark Zuckerberg zei:



Tijdens het seizoen: Analyseer data en pas aan waar nodig.

Het seizoen is in volle gang en het is belangrijk om continu de vinger aan de pols te houden. Analyseer regelmatig de data die je verzamelt, zoals websitebezoekers, conversieratio's en klantgedrag. Identificeer trends, ontdek waar je succesvol bent en waar verbeteringen nodig zijn.


Met deze inzichten kun je snel aanpassingen doorvoeren en jouw marketing- en verkoopstrategieën optimaliseren. Door proactief te analyseren en aan te passen, kun je het maximale uit het seizoen halen en jouw concurrentie een stap voor blijven. Zó word je top van de markt!


Kom NU in actie!

NU is het tijd om in actie te komen en jouw website, marketing en klantbeleving te optimaliseren! Laat de concurrentie achter je en domineer de wintermarkt met jouw seizoensgebonden aanbod. Volg het stappenplan en ga voor het beste seizoen ooit!


Wil jij aankomend seizoen gegarandeerd een succes maken van je bedrijf? Dan helpen wij je verder! Plan eenvoudig een koffiemomentje hieronder en we zien je snel!



bottom of page