top of page

Marketing uitbesteden of expertise inkopen? Waar ligt voor jouw bedrijf het voordeel?

Bijgewerkt op: 9 feb.

Een goede online marketeer vinden blijft een uitdaging in deze tijd.



Marketing uitbesteden

Waarschijnlijk heb je al meerdere recruitmentbureaus benaderd, ben je al tientallen LinkedIn posts verder en heb je ieder persoon in je netwerk al benaderd. Dan is de optie uitbesteden toch een makkelijk keuze? Of toch niet?


Is het dan verstandig om je online marketingwerkzaamheden uit te besteden bij een derde partij zoals wij? Het antwoord hierop is vrij simpel: ja. Maar waarom?


Wij hebben jaren ervaring binnen online marketing die wij meteen kunnen toepassen in jouw bedrijf. Hierdoor krijgt jouw bedrijf een boost aan expertise zonder dat jij een werknemer moet aannemen of geduurde periode iemand moet inwerken.


Jij besteed in dit geval jouw werkzaamheden uit. Dit noemen wij met een mooi woord: hefbomen.



Door de juiste werkzaamheden te hefbomen creëer jij een stuk vrijheid binnen jouw bedrijf en verhoog jij jouw verdiencapaciteit. Dit omdat jij je nu kan focussen op werkzaamheden waar jij of jouw bedrijf goed in is en werkzaamheden uitbesteed waar jij of jouw bedrijf minder goed in is.


Is uitbesteden duur?

Maar uitbesteden is toch duurder? Nee uitbesteden is een investering, maar je moet het wel goed uitbesteden. Je wil immers je investering laten renderen.

Ga je dan investeren in een online marketeer of een gespecialiseerd marketingbureau?


Een online marketeer werven (uitdaging in deze tijd) en het inwerken op MEERDERE werkzaamheden kost ook tijd en geld. Een online marketeer in loondienst is vaak verantwoordelijk voor SEO, SEA, social media en nog veel meer en is meestal niet gespecialiseerd in één taak (wij wel).


Ook moet jij als ondernemer over de brug komen met een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, anders klopt de online marketeer bij de buurman aan. Er zijn nog tal andere aspecten wat je tijd en geld kost om een online marketeer aan te nemen.


Dan is het uitbesteden bij een bedrijf ineens een stuk minder duur.

Toch is er ook een andere manier om de kennis en expertise in te kopen zonder uit te besteden. Hiermee kun je binnen één “dag” aan de slag.

Het is flexibel en je houdt alles in-house.




Expertise kun je namelijk inkopen.

Je kunt deze kennis ook inkopen. Wij bieden als bedrijf ook consultancy uren aan.


Dit betekent wanneer jij of jouw bedrijf bepaalde kennis heeft, maar net het stukje specialisme mist binnen een onderwerp zoals Google ads, wij jou deze expertise leren en geven.


Dit is erg waardevol omdat wij hierdoor jouw bedrijf helpen in het onlinemarketing doolhof, maar jij zelf de regie houdt in het toepassen van deze expertise. Hierdoor krijgen wij een adviserende rol binnen jouw bedrijf en bepaal jij wanneer en welke expertise jij wil kopen.


Zo leer en implementeer je het gelijk! Efficiëntie ten top, toch?


Welke keuze past bij mij?

De keuze ligt uiteindelijk bij jou. Kijk goed wat het beste bij jou en binnen jouw bedrijf past en welke investering jij wil doen om het maximale uit je bedrijf te halen.

Want beperk jij momenteel de groei van het bedrijf omdat jij geen online marketeer kan vinden waardoor het bedrijf niet groeit online?


Dan kan het interessant zijn om een samenwerking aan te gaan met ons, die jouw online marketing compleet uit handen neemt.


Of past het toch beter om een deel van deze werkzaamheden uit te besteden omdat jij of jouw bedrijf hier geen kaas van heeft gegeten, maar jij hier wel kansen in ziet?


Of vind je het fijn om bepaalde expertise in te kopen die jij vervolgens zelf kan doorvoeren?


Er zijn genoeg mogelijkheden waaruit je kan kiezen om jouw bedrijf te laten groeien via onlinemarketingdiensten. Of je dit zelf gaat doen of via bovenstaande manieren. Het is ieder geval essentieel dat jij jouw marketingactiviteiten maximaal inzet zodat jouw bedrijf meegaat in deze snelle marketingmachine die niet meer stopt. .


Zit je nu met dit vraagstuk of wil je meer hierover weten? Plan eenvoudig een kennismaking met ons!




bottom of page