top of page

De waarheid achter SEO en SEA fabels onthuld: 3 online marketing fabels die je niet mag geloven

In de snel veranderende wereld van online marketing is het erg belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen. Helaas ontstaan er ook fabels die ondernemers soms op het verkeerde pad kunnen leiden. In deze blog zijn een aantal fabels te vinden die in 2023 rond gingen en is te lezen waarom je deze vooral niet moet geloven!


Fabel 1: SEO wordt minder relevant

Door de opkomst van nieuwe marketingkanalen en technologieën wordt wel eens gezegd dat zoekmachineoptimalisatie (SEO) niet meer relevant is. Dit is absoluut een fabel! SEO is en blijft namelijk een erg belangrijk onderdeel van online marketing. Doordat zoekmachines zich blijven ontwikkelen en de toenemende concurrentie is het juist belangrijk om je website te verbeteren en SEO op een goede manier toe te passen. Alleen dan blijf je zichtbaar en weet je doelgroep je website te vinden! Wil je meer weten over hoe SEO toegepast kan worden? Neem dan hier een kijkje!


Telefoon met een google zoekresultaten overzicht met het woord 'analytics'

Fabel 2: Adverteren op alle beschikbare kanalen is noodzakelijk

Het is erg belangrijk om het goede kanaal te kiezen voor je advertentie, aangezien elk kanaal haar eigen doelgroep en kenmerken heeft. Het is daarom ook erg belangrijk om goed te kijken naar je specifieke doelstellingen en doelgroep, en welk kanaal die doelstellingen en de doelgroep het beste kan bereiken. Zo kan je kiezen voor adverteren via social media, marktplaats of via Google. Wanneer je goed kijkt naar wat een kanaal te bieden heeft, is de kans op het behalen van je doelen groter en haal je meer succes uit je advertentie.


Fabel 3: Landingspagina's zijn minder belangrijk dan de advertentie zelf

Een landingspagina, de pagina waar je komt als je op een advertentie klikt, is erg belangrijk om van je advertentie een succes te maken. Als de landingspagina niet aansluit bij de advertentie, moet de bezoeker erg veel moeite doen om de informatie te vinden waar hij naar op zoek is. Zorg er dus voor dat de informatie die je in de advertentie belooft, makkelijk terug te vinden is op de landingspagina. Wanneer iemand een fijne ervaring op jouw website heeft, is de kans op een aankoop ook hoger. Benieuwd hoe we kunnen helpen met het verbeteren van je landingspagina? Neem dan hier een kijkje.


Wil je zeker weten dat je niet misleidt wordt door de online marketing fabels? Plan dan nu een koffie momentje in en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!




bottom of page