top of page

Content Marketing Strategieën die Echt Werken in 2023.

Bijgewerkt op: 6 okt.

Weet je wat er zo geweldig is aan online marketing? Het is nooit statisch. Net wanneer je denkt relevant te zijn, verschijnen er nieuwe trends en strategieën. In deze blog ontdek je contentstrategieën om je concurrenten te slim af te zijn.


Kwaliteit boven kwantiteit

Laten we beginnen met een belangrijkste trend van 2023: "Kwaliteit boven kwantiteit." In een wereld waar informatie overvloedig is, zoeken gebruikers naar content die eruit springt. Het draait niet langer om het schrijven van tonnen blogposts of social media-updates.


Het draait om diepgaande, goed onderzochte en boeiende content die jouw doelgroep echt waardeert. Dat is voor ons misschien wel de belangrijkste tip als het gaat om de ideale content strategie in 2023.

Content marketing anno 2023: Korte video's blijven groeien

Korte video's zijn al een tijdje hot, maar in 2023 zijn ze nog belangrijker geworden. Denk aan TikTok, Instagram Reels en korte videoadvertenties. Mensen hebben geen tijd om lange video's te kijken, maar ze houden van die snelle, pakkende content. Zelfs 90% van de marketeers gebruiken video's als marketing, en de groei zal alleen maar toenemen.



AI is leuk, maar UGC blijft belangrijk

Artificial Intelligence (AI) is geweldig en dat weet ondertussen elke marketeer. Hoe onderscheid je je hiervan? Simpel, User-Generated Content (UGC). Wat is UGC? Nou, dat is wanneer je klanten content genereren, zoals reviews, foto's en video's van jouw producten of diensten.


Waarom is dit dan zo waardevol? Omdat het vertrouwen opbouwt bij jouw potentiële kopers. Als potentiële klanten zien dat anderen jouw producten gebruiken en er blij mee zijn, vergroot dit het vertrouwen. Moedig je klanten aan om hun ervaringen te delen op social media en op je website en het beïnvloedt voor maar liefst 80% de beslissing van je klanten om bij jou te kopen.


Oftewel: Jouw klanten zijn ook jouw marketing.

innomarca content creatie met standaard tiktok content

Meten is weten voor je content marketing strategie.

Je wilt weten of jouw contentmarketingstrategie werkt? Hier zijn de belangrijkste meetpunten die je altijd in de gaten moet houden:

  • Conversiepercentage vanuit content: Hoeveel mensen nemen actie na het lezen van je content? Dit kan variëren van aankopen doen tot zich inschrijven voor een nieuwsbrief.

  • Webverkeer afkomstig van content: Hoeveel bezoekers trek je naar je website via je content? Dit geeft aan hoe effectief je bent in het aantrekken van verkeer.

  • Betrokkenheid op social media: Hoeveel likes, shares, reacties en volgers krijg je op je social media-inhoud? Het laat zien hoe goed je content resoneert met je doelgroep.

Deze metingen zijn de kern van het begrijpen van je contentmarketingprestaties. Maar hier is het mooie:


"Als je merkt dat je conversiepercentage niet is wat je wilt, kun je dat probleem identificeren en de juiste oplossing bedenken. Misschien moet je een ander kanaal proberen of je website optimaliseren. Meten is weten, en dat betekent dat je altijd kunt bijsturen voor betere resultaten. "


Ben je klaar om deze strategieën in actie te zetten? Drink een kop koffie met ons en ontdek hoe we samen de marketingdoelstellingen van 2023 gaan overtreffen!



bottom of page